Butiken är öppen på lördag denna påsk. Vi skickar alla webb beställningar tisdagen den 23 april. Vi önskar er en lycklig påsk

Ångerrätt

Ångerrätt

Dansk Konsumenträtt förelägger att du som konsument har 14 dagars ångerrätt efter det att du har mottagit varan.

Homoware utökar detta och erbjuder dig som konsument 30 dagars ångerrätt, så att du i lugn och ro kan överväga om du har fått rätt vara för dig.

Du får ta emot varan, packa upp den och även prova den, men för att ångerrätten ska gälla måste produkten vara i sådant skick att den kan säljas igen. Vi kan inte erbjuda ångerrätt på intimprodukter av hygieniska skäl. Där bortfaller ångerätten vid bruten förpackning.
Om vi bedömer att produkten blivit använd så till den grad att den inte kan säljas igen, kan vi återbetala mellanskillnaden av köppriset och den nya säljpriset till dig.

Du betalar själv returfrakten till Homoware. Vi återbetalar köpet så snabbt som möjligt efter att vi har fått produkten tillbaka.

Du kan välja mellan följande återbetalningsmöjligheter:
- Tilbaka på betalkortet, som nyttjades vid köpet.
- Banköverföring till ett bankkonto

För att använda dig av ångerrätten, välj ett av följande alternativ:
- Fyll i vårat onlineformulär läs mer här
- Använd ett standardformulär, exempelvis detta (är på dansk), och vidarebefordra den till oss.

Produkten ska skickas till:
 HarinWeb
 Larsbjørnsstræde 11, kld
 1454 København K
Danmark

Vi mottager inte varor som skickas med efterkrav.

Är du osäker angående din ångerrätt, är du självklart alltid välkommen att kontakta oss

Reklamation

Vi erbjuder 24 månaders reklamationsrätt på alla varor köpta hos Homoware, enligt konsumenträttslagen.

Garantin gäller inte vid fel, skador eller slitage som uppstått vid felaktig användning, våld, dåligt underhåll eller vid oauktoriserade ingrepp.

Reklamationer ska anmälas till Homoware.dk inom rimlig tid efter att produktfel upptäckts. I samband med reklamation erbjuder Homoware.dk att stå för en rimlig returneringomkostnad.

Vid fel, klagomål eller uteblivna leveranser ombeds du, innan den felade produkten returneras, att kontakta kundserviceså att vi tillsammans kan avtala vidare åtgärder.

Observera att Homoware inte tar emot paket skickade med efterkrav.

Ersättning sker normalt genom kreditering av ditt betalkort. Har du bytt bank eller fått ett nytt kort, kan det vara nödvändigt att göra en banköverföring, och vid dessa tillfällen behöver vi registreringsuppgifter till ditt bankkonto.

Byte av vara

Har du beställt en produkt i fel storlek eller färg, erbjuder vi att byta ut denna till en vara som du är nöjd med.

Allt du behöver göra, är att fylla i vårt returformulär. Därefter kontaktas du av vår kundservice som hjälper dig vidare.

Observera att vi eventuellt inte har produkten, i den önskade storleken eller färg, på vårt lager. Och därför kan en väntetid uppstå innan vi kan skicka rätt produkt till dig. Hur lång väntetid upplyser kundservice dig om.

Du betalar själv returfrakten. När vi har mottagit varan skickar vi normalt produkten med den rätta storleken/färgen gratis till dig.

Vi tar inte emot varor skickade med efterkrav.

Paketeringsfel

Vi är alla människor, och ibland kan det uppstå fel vid paketeringen - det erkänner vi.

ärför, om du har oturen att få uppleva en felpaketerad vara, så kontakta vår kundserviceså att vi kan finna den bästa lösningen för dig - Homoware betalar naturligtvis alltid alla extra omkostnader i samband med paketfel.

sidor
Våra kunder tycker att vi har branschens absolut bästa service.   Vi tror att vi alltid kan göra bättre!